Vplyv emocionálneho brandingu na spotrebiteľov – Zuzana Horváthová
Zuzana Horváthová
Bachelor's thesis
Vplyv emocionálneho brandingu na spotrebiteľov
Vliv emocionálního brandingu na spotřebitele
Abstract:
Práce se zabývá problematikou značek využívajících emocionální branding. Definuje značku, emoce a rozličné prvky emocionálního brandingu. Zkoumá, zda spotřebitelé vyvíjejí emocionální spojení se značkami. Hlavním cílem výzkumu je posoudit, jak emocionální branding ovlivňuje spotřebitele a identifikovat potenciální faktory, které přispívají ke vzniku emocionálních vazeb mezi spotřebiteli a značkou.Abstract:
The thesis deals with the topic of emotional branding and its impact on consumers. It examines whether consumers develop emotional connections with brands. The main objective of the research is to assess how emotional branding affects consumers and to identify potential factors that contribute to the emergence of emotional bonds between consumers and the brand.Abstract:
Práca sa zaoberá problematikou značiek využívajúcich emocionálny branding. Definuje značku, emócie a rozličné prvky emocionálneho brandingu. Skúma, či spotrebitelia vyvíjajú emocionálne spojenia so značkami. Hlavným cieľom výskumu je posúdiť, ako emocionálny branding ovplyvňuje spotrebiteľov a identifikovať potenciálne faktory, ktoré prispievajú k vzniku emocionálnych väzieb medzi spotrebiteľmi a značkou …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2024
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Ondřej Benda
- Reader: František Zjevík, MSc. DiS.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON University Group, Vysoká škola NEWTONNEWTON University Group
NEWTON UniversityBachelor programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Utilization of Predictive Data Analytics in Enhanced Oil Recovery Optimization and Decision Making
Mohammed Al-Mulla -
Proces rozhodování při přechodu žáků mezi primárním vzděláváním na venkovských školách a nižším sekundárním vzděláváním
Kateřina Svobodová -
Internet and Non-Internet Sources for Decision Making in Choosing Hospitality and Tourism Products
Jana Nemčková -
Proces rozhodování o nákupu předmětů dlouhodobé spotřeby
Daria Meledina -
Behavioral Biases in Macroeconomics and Macroeconomic Decision-Making
Clara Panse -
Factors influencing the customer decision-making process when choosing a destination
Klára Menšíková -
Analysis of Consumer Decision Making Process
Petra Škudrnová -
Influencer Marketing Effect on the Consumer’s Decision Making Process
Andrea Josifova