Perception of the Swedish education system by African immigrant children and youth – Mgr. Anthonia Imuetinyanosa Kachie-ogoke
Mgr. Anthonia Imuetinyanosa Kachie-ogoke
Diplomová práce
Perception of the Swedish education system by African immigrant children and youth
Perception of the Swedish education system by African immigrant children and youth
Abstract:
The purpose of the study was to investigate the perception of African migrant children of Swedish education. Specifically, the study sought to examine the views of African migrants’ children and youths on Swedish language acquisition and adjustment; identify how African migrants’ children and youths adjust to their new environment in Sweden; examine the effect of the Swedish integration policies on …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 5. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/x3z4y/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 6. 2024
- Vedoucí: prof. PhDr. Tomáš Sirovátka, CSc.
- Oponent: Mgr. Roman Baláž, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KACHIE-OGOKE, Anthonia Imuetinyanosa. \textit{Perception of the Swedish education system by African immigrant children and youth}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/jrhire/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíMagisterský studijní program / obor:
Public and Social Policy and Human Resources / Social Policy and Employment Policy
Práce na příbuzné téma
-
Language and Intra-EU Immigrant Integration in the Netherlands: Evaluating Dutch language-based integration policies and exploring the effects of language use on intra-EU immigrants' integration.
Aziza Anna-Lee ZIJLSTRA -
Black Consciousness: A Case Study of Black Africans in the Czech Republic
Kenneth Chang