Global Forces Shaping the Textile and Clothing Industry in the 21st Century – Daria Panych
Daria Panych
Bachelor's thesis
Global Forces Shaping the Textile and Clothing Industry in the 21st Century
Globální Síly Formující Textilní a Oděvní Průmysl v 21. Století
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je zkoumání dopadů globálních krizí na textilní a oděvní sektor, včetně Velké Recese, Obchodní Války mezi USA a Čínou, Pandemie COVID-19 a Realokační Šoky. Výzkumná otázka se zaměřuje na to, jak tyto globální události ovlivňují výkonnost a adaptabilitu odvětví. Přispěly tyto události k růstu a inovacím, nebo naopak brzdily pokrok. První kapitola nabízí historický …moreAbstract:
This bachelor's thesis investigates global crises' impacts on the Textile and Clothing industry, including the Great Recession, the Trade War between the USA and China, the COVID-19 Pandemic, and Relocation Shocks. The research question focuses on how these global events affect the performance and adaptability of the industry. Did these events contribute to growth and innovation, or did they hinder …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92220
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: Ilya Bolotov
- Reader: Kateryna Shymanska
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92220
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Textile and clothing industry - salvation or curse of developing countries - the case of Bangladesh
Sabína Sameková -
Reshoring as a form of deglobalisation: the US automotive industry
Martin Barták -
The CSR in the fashion industry
Maria Menshchikova -
Postavení Vietnamu v globálních hodnotových řetězcích v oblasti textilního a oděvního průmyslu
Bich Hien Nguyen -
Ekonomika a fungování vybraného maloobchodního řetězce
Monika KALUSOVÁ -
Podnikatelský plán na založení firmy - oděvní průmysl
Kristýna Fröhlichová -
Cenové obchodní strategie českých firem v oděvním průmyslu v souvislosti s brandingem
Salvátor Soška -
Španělský módní průmysl a jeho místo ve světě
Klára OLIVOVÁ