Bc. Alžběta Růčková
Master's thesis
Kýč jako téma mediální výchovy
Kitsch as a Topic of Media Education
Abstract:
Magisterská diplomová práce se zabývá charakteristikami a rozpoznáním vizuálního kýče a objasněním pojmu mediálního kýče. Tyto problematiky propojuje jako obsah průřezového tématu mediální výchova, aplikovaného do předmětu výchovy výtvarné.Abstract:
The master’s thesis focuses on characterising and recognizing visual kitsch, addressing the term of media kitsch and linking those issues as contents of a cross-sectional theme Media Education, applied into a school subject of Art.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 12. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/frd6k/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 2. 2019
- Supervisor: Mgr. Martina Želazková
- Reader: Mgr. Jan Špaček
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Estetic Education
Theses on a related topic
-
Média ve světle transestetiky a teorie kýče
Tereza Bíbová -
Kýč a masová kultura
Nina Šikulová -
Skrytá reklama v kontextu současné kultury
Lukáš Kliment -
Reklama na důchodové spoření v kontextu behaviorální ekonomie
Ondřej Dlouhý -
Klamavá reklama v evropském kontextu
Aleš Kamrád -
Právní úprava klamavé a srovnávací reklamy v kontextu komunitárního práva
Veronika Čermáková