Využití metody Human Centred Design při navrhování služby pro lektory informačního vzdělávání - případová studie – Bc. Martina Horníčková
Bc. Martina Horníčková
Diplomová práce
Využití metody Human Centred Design při navrhování služby pro lektory informačního vzdělávání - případová studie
Designing a service for information literacy lecturers with Human centred design toolkit - case study
Anotace:
Diplomová práce se zaměřuje na využití souboru nástrojů Human Centred Design. V praktické části představuje použití této metody v praxi při navrhování služby pro lektory informačního vzdělávání a knihovníky. Vychází z týmové práce na projektu řešeném v rámci praktického předmětu Aplikační seminář v akademickém roce 2014/2015. V teoretické části se zabývá oborem designu služeb, jeho vymezením, historií …víceAbstract:
Diploma thesis focuses on the use of Human centred design toolkit. Real example of designing a service for information literacy lecturers according to this toolkit is presented in practical part of the thesis. The base for this part were outputs of teamwork for the purpose of Aplikační seminář course during academic year 2014/2015. This part presents a case study. Service design as a field of study …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/f1mas/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2016
- Vedoucí: M.Sc. Adam Hazdra
- Oponent: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HORNÍČKOVÁ, Martina. \textit{Využití metody Human Centred Design při navrhování služby pro lektory informačního vzdělávání - případová studie}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2016. Dostupné z: https://theses.cz/id/jt1khi/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Informační studia a knihovnictví / Informační studia a knihovnictví
Práce na příbuzné téma
-
ICT ve vzdělávacím obsahu lekcí informačního vzdělávání ve městských knihovnách
Radim Chalupník -
Koncepce informačního vzdělávání prvního stupně základní školy na příkladu ZŠ Křídlovická
Pavla Macháčková -
Návrh a aplikace vzdělávacích lekcí finanční gramotnosti v rámci informačního vzdělávání uživatelů v Knihovně Kroměřížska – přísp. org.
Kamila Brablíková -
Inkluzivní přístup k informačnímu vzdělávání v neformálním prostředí
David Kudrna -
Návrh příručky pro dětské knihovníky městských knihoven, zaměřené na informační vzdělávání dětí 1. stupně základních škol
Vendula Bednářová -
Návrh informačního vzdělávání chovatelů psů a koček s využitím challenge based learning
Linda Dufková -
Design kurzu zaměřeného na monitoring technologií určeného pro rodiče dětí na základní škole
Daniela Kasalová -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ