Vzájemné ovlivňování angličtiny a francouzštiny – Eva Nováková
Eva Nováková
Bachelor's thesis
Vzájemné ovlivňování angličtiny a francouzštiny
Od počátků do konce 13. století
Mutual influence between English and French From the Beginnings to the End of the 13th Century
Anotácia:
Práce simultánně sleduje vývoj anglické a francouzského jazyka od počátků přibližně do konce 13. století. Dílčí kapitoly se věnují vývoji jazyka v konkrétním časovém období ve snaze postihnout vlivy, kterými k vytváření a formování angličtiny a francouzštiny přispěla jednotlivá etnika, tj. Keltové, Germáni a Normané. Zároveň mapují funkci jazyka jako sociálního a kulturního fenoménu, jenž jednak podléhá …viacAbstract:
The thesis studies simultaneously the development of the English and French languages from the beginnings to the late 13th century approximately. The individual chapters deal with the development of language in a particular time period in order to formulate the influence of ethnic groups - Celts, Germans and Normans - on the formation of English and French. At the same time they examine the function …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2009
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 8. 2009
- Vedúci: Jan Holeš
- Oponent: Jaromír Kadlec
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 30. 6. 2009 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaBachelor programme / odbor:
Filologie / Anglická filologie - Francouzská filologie
Práce na příbuzné téma
-
Investigating the attitudes of Czech learners towards native and non-native English language teachers
Magdaléna Svobodová -
The use of L1 in a language teaching context by non-native language teachers
Martina Searles -
The Language of Trainspotting
Michaela Zikmundová -
Today the Struggle: Reflections of the Spanish Civil War in English Language Literature
Markéta HANKEOVÁ -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová
Názov
Vložil
Vložené
Práva