Prožitek jako prostředek výchovy na příkladu návštěvy Říma – Bc. Eva Schmidtová
Bc. Eva Schmidtová
Master's thesis
Prožitek jako prostředek výchovy na příkladu návštěvy Říma
Experience as means of education - visit of Rome
Abstract:
Předkládaná diplomová práce je pokusem o zamyšlení se nad nevšedním využitím estetické výchovy. Pomocí prožitku a nově nabytých zkušeností, které vznikají v reálném prostředí při vnímání antických děl, je rozvíjen koncept génia loci. Na základě jeho pochopení se žáci učí rozpoznávat jednotlivé umělecké směry a vnímat umění jak prostřednictvím zrakové percepce, tak všemi smysly. Cílem práce není přesný …moreAbstract:
The thesis aims to think about the unusual use of esthetic education. The concept of genius loci is developped here by enjoyment and recently gained experience which are coming into existence in real environment when perceivening ancient works. By its understanding, the students are learning how to recognise different artistic movements not only through sight perception but also through other senses …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 1. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/flsdm/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 2. 2014
- Supervisor: Mgr. Jan Špaček
- Reader: PhDr. Aleš Filip, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Estetic Education
Theses on a related topic
-
Teaching Methods and Approaches Used by Czech English Teachers in Lower Secondary Education
Michaela Augustová -
Application of English Language Teaching Methods at Primary Level Education
Dominika ŠÁROŠI -
Rozvoj kompetencí učitele estetické výchovy prostřednictvím zážitkové pedagogiky
Alžběta Zezulová -
Využití zážitkové pedagogiky v hodinách estetické výchovy
Magda Minolová -
Metodické listy pro výuku estetické výchovy na středních školách.
Miloslava Chalupníková -
Možnosti užití prvků zážitkové pedagogiky v rozvoji kreativity během hodin výtvarné výchovy na všeobecných gymnáziích
Alžběta Hájková -
Prožitek - zážitek - zkušenost v estetické výchově
Eliška Hanzlová -
John Dewey: Experience and Education
Pavel VOTAVA