Martin Čarek

Master's thesis

Source credibility a její faktory ovlivňující důvěru spotřebitele vůči influencerům

Source credibility and its factors influencing consumer trust in influencers
Abstract:
Cílem diplomové práce je identifikovat a analyzovat faktory, které ovlivňují dů-věru spotřebitele vůči influencerům, a prozkoumat, jak koncept source credibi-lity přispívá k porozumění těchto faktorů. V rámci práce byly aplikovány teore-tické koncepty z výzkumů Ohaniana (1990) a Munnukka et al. (2016), kon-krétně odbornost, atraktivita, důvěryhodnost a podobnost, za účelem zjištění, který typ influencera …more
Abstract:
The aim of the thesis is to identify and analyse the factors that influence consumer trust towards influencers and to explore how the concept of source credibi-lity contributes to the understanding of these factors. The theoretical concepts from the research of Ohanian (1990) and Munnukk et al. (2016), specifically expertise, attractiveness, credibility and similarity, were applied in the thesis to …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 2024
  • Supervisor: Michal Novák
  • Reader: Tomáš Kincl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/94508