Klára Aycox

Master's thesis

Osvojení slovní zásoby anglického jazyka u žáků mladšího školního věku s ohledem na podobnostní interferenci

Similarity Based Interference Management in Vocabulary Retrieval in a Young Learner´s EFL Class
Abstract:
This thesis describes the concept of similarity as a source of interference in young learners´ vocabulary retrieval. Based on different psychological theories and different guidelines for young learners´ EFL classes, several types of similarity-based interference are introduced and explored. These types of interference are then matched with guidelines towards the management of similarity-based interference …more
Abstract:
Tato diplomová práce popisuje koncept podobnosti jako zdroj interference v oblasti získávání slovní zásoby u dětí mladšího školního věku. Dle různých psychologických teorií a různých doporučení pro výuku anglického jazyka u žáků mladšího školního věku je zde předloženo několik typů podobnostní interference, které jsou dále prozkoumávány a kterým jsou přiřazena doporučení pro zvládání potenciálních …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 3. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: PaedDr. Zuzana Šaffková, CSc., M.A.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Aycox, Klára. Osvojení slovní zásoby anglického jazyka u žáků mladšího školního věku s ohledem na podobnostní interferenci. Liberec, 2017. diplomová práce (Mgr.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická