Osvojení slovní zásoby anglického jazyka u žáků mladšího školního věku s ohledem na podobnostní interferenci – Klára Aycox
Klára Aycox
Master's thesis
Osvojení slovní zásoby anglického jazyka u žáků mladšího školního věku s ohledem na podobnostní interferenci
Similarity Based Interference Management in Vocabulary Retrieval in a Young Learner´s EFL Class
Abstract:
This thesis describes the concept of similarity as a source of interference in young learners´ vocabulary retrieval. Based on different psychological theories and different guidelines for young learners´ EFL classes, several types of similarity-based interference are introduced and explored. These types of interference are then matched with guidelines towards the management of similarity-based interference …moreAbstract:
Tato diplomová práce popisuje koncept podobnosti jako zdroj interference v oblasti získávání slovní zásoby u dětí mladšího školního věku. Dle různých psychologických teorií a různých doporučení pro výuku anglického jazyka u žáků mladšího školního věku je zde předloženo několik typů podobnostní interference, které jsou dále prozkoumávány a kterým jsou přiřazena doporučení pro zvládání potenciálních …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 3. 2017
Thesis defence
- Supervisor: PaedDr. Zuzana Šaffková, CSc., M.A.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
AYCOX, Klára. \textit{Osvojení slovní zásoby anglického jazyka u žáků mladšího školního věku s ohledem na podobnostní interferenci}. Online. Master's thesis. Liberec: Technical University of Liberec, Faculty of Science, Humanities and Education. 2017. Available from: https://theses.cz/id/juh1q1/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Aycox, Klára. Osvojení slovní zásoby anglického jazyka u žáků mladšího školního věku s ohledem na podobnostní interferenci. Liberec, 2017. diplomová práce (Mgr.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogickáTechnical University of Liberec
Faculty of Science, Humanities and EducationMaster programme / field:
Teacher training for primary and lower-secondary schools / Teacher Training for Primary School pupils (aged 6-11)
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia
Eva Stavjaníková -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights