Bc. Dominik Souček
Master's thesis
Postavení zeměpisu ve STEM vzdělávání
The position of geography in STEM education
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou postavení zeměpisu ve STEM vzdělávání na základních školách. Cílem práce je analyzovat integraci prvků STEM do výuky zeměpisu a porozumět vnímání učitelů k této problematice. Práce vychází z předpokladu, že zeměpis nabízí kontextuální rámec pro porozumění vzájemným vztahům mezi jednotlivý-mi obory STEM. Tato teoretická východiska jsou srovnávána s výpověďmi učitelů …moreAbstract:
The thesis deals with the issue of the position of geography in STEM education in primary schools. The aim of the thesis is to analyse the integration of STEM elements into geography teaching and to understand teachers' perceptions of this issue. The thesis is based on the premise that geography offers a con-textual framework for understanding the inter-relationships between the STEM disciplines. These …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/z949a/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Vendula Mašterová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training in Geography / Lower Secondary School Teacher Training in Geography