Barbora MACHYNKOVÁ
Bachelor's thesis
Překlad v reklamě. Transfer nebo adaptace
Translation in Advertising. Transfer vs Adaptation
Abstract:
This bachelor thesis deals with translation of advertising, particularly transfer and adaptation of advertising slogans from Czech to English language. The theoretical part describes the techniques of translation, stylistic devices and features which were used in the slogans of the corpus and some basic information about advertising text. The practical part consists of the corpus of 39 pairs of advertising …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá překladem reklam, zejména pak přenosem a adaptací reklamních sloganů z anglického do českého jazyka. Teoretická část popisuje techniky překladu, stylistické prostředky a znaky, které byly použity v korpusu sloganů, a některé základní informace o reklamním textu. Praktická čast obsahuje corpus 39 párů reklamních sloganů and jejich analýzy.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2009
Accessible from:: 15. 5. 2009
Identifier:
11266
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2009
- Supervisor: PhDr. Katarína Nemčoková
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
MACHYNKOVÁ, Barbora. Překlad v reklamě. Transfer nebo adaptace. Zlín, 2009. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 15. 05. 2009
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 15. 5. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlný text práce je k dispozici v elektronické podobě.
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Španělský jazyk v tištěné reklamě: stylistické prostředky
Zuzana BARTOKOVÁ -
Anglicismy v ruských reklamních textech
Natalja ERPSOVÁ -
Reklamní slogan založený na rýmu jako výrazovém prostředku
Jaroslava Kopfová -
Ruské reklamní slogany ve sféře finančních služeb
Kateřina Chytková -
Specifika sloganů v ruských a českých reklamních textech
Yuliia PARASUNKO