Barbora MACHYNKOVÁ

Bachelor's thesis

Překlad v reklamě. Transfer nebo adaptace

Translation in Advertising. Transfer vs Adaptation
Abstract:
This bachelor thesis deals with translation of advertising, particularly transfer and adaptation of advertising slogans from Czech to English language. The theoretical part describes the techniques of translation, stylistic devices and features which were used in the slogans of the corpus and some basic information about advertising text. The practical part consists of the corpus of 39 pairs of advertising …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá překladem reklam, zejména pak přenosem a adaptací reklamních sloganů z anglického do českého jazyka. Teoretická část popisuje techniky překladu, stylistické prostředky a znaky, které byly použity v korpusu sloganů, a některé základní informace o reklamním textu. Praktická čast obsahuje corpus 39 párů reklamních sloganů and jejich analýzy.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2009
Accessible from:: 15. 5. 2009
Identifier: 11266

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2009
  • Supervisor: PhDr. Katarína Nemčoková

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MACHYNKOVÁ, Barbora. Překlad v reklamě. Transfer nebo adaptace. Zlín, 2009. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 15. 05. 2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 15. 5. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration