Tereza Tomanová

Bachelor's thesis

Doprovázení umírajících z pohledu pracovníků pomáhajících profesí na LDN

The Accompanying of the Dying from the Perspective of the Staff in a Long-Term Care Unit
Abstract:
Práce se zabývá procesem umírání, který probíhá na nemocničním oddělení LDN a postojem, který k tomuto procesu zaujímají pracovníci tohoto oddělení. Teoretická část práce se předně věnuje oboru thanatologie, který nám tento proces přibližuje. Chceme zde zmínit také truchlení, které k procesu umírání a následné smrti neodmyslitelně patří. Za důležitou považujeme také zmínku o oddělení LDN. Cílem práce …more
Abstract:
Bachelor thesis deals with the process of dying in hospital department Long-Term Care Unit and attitude of staff to this topic. The theoretical part is mainly focused on field of thanatology, which approaches us to this process. Also, we want to mention mourning like an inherent part of the processof dying and subsequent death. It is worth mentioning Long-Term Care Unit.The goal of thesis was to investigate …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2013
Accessible from:: 3. 5. 2013

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Renata Polepilová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Tomanová, Tereza. Doprovázení umírajících z pohledu pracovníků pomáhajících profesí na LDN. Zlín, 2013. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 3.5.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 3. 5. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy