PBL: Student Motivation and Development of Key Competences – Bc. Monika Procházková
Bc. Monika Procházková
Diplomová práce
PBL: Student Motivation and Development of Key Competences
PBL: Student Motivation and Development of Key Competences
Anotace:
Tato diplomová práce zkoumá “Projektovou výuku” (Pv) v kontextu současného vzdělávání. Je rozdělena na dvě části. Teoretická část představuje úvod, definici a klíčové principy Pv. Následují kapitoly představují nejnovější výzkum, historický vývoj, definici motivace, rozvoj kompetencí atd. Těžiště mé diplomové práce je zkoumání zkušeností učitelů s projekty v různých vzdělávacích prostředích v České …víceAbstract:
This diploma thesis explores Project-Based Learning (PBL) within the context of contemporary education. It is divided into two parts. The theoretical part presents the introduction, the definition, and key principles of PBL. Chapters presenting recent research, historical development, definition of motivation and competency development follow. The focus of my diploma thesis investigates teachers’ experiences …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/xe2e3/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2024
- Vedoucí: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Filip Pultar
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Práce na příbuzné téma
-
Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting
Jason Monroe Helmer -
Student-created videos project to enhance speaking and writing skills at upper-secondary grammar school
David Dvořák -
Exploring motivation in English Language Learning: A study of conservatory students
Miriam Dostálová -
Impact of Feedback Strategies on Student Motivation and Growth Mindset for English Language Classrooms in the Czech Republic
Veronika Halászová -
Motivation of urban and country lower-secondary school pupils to learn the English language
Veronika Tobolová