Tomáš Zlámal
Bachelor's thesis
Tvorba adaptivní zvukové složky pro videohry
Creating adaptive sound for videogames
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je představit proces tvorby zvukové složky počítačových her. Tato díla představují nová úskalí a kreativní možnosti, na které práce nahlíží z pohledu zvukového mistra. Hlavní pozornost věnuje možným tvůrčím přístupům k jednotlivým složkám zvukové dramaturgie. K naplnění svého cíle práce využívá především poznatků ze studie Asociace českých herních vývojářů, knihy Giny Zdanowicz …moreAbstract:
The goal of this bachelor thesis is to introduce the creative process of making sound for video games. Videogames introduce a brand new problems and creative upportunities that are further examined by this thesis from the point of view of sound designer. The main focus is devoted to possible creative approaches in the process of creation of individual parts of the sound dramaturgy. To achieve this …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 8. 2020
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Zlámal, Tomáš. Tvorba adaptivní zvukové složky pro videohry. Zlín, 2020. bakalářská práce (BcA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsBachelor programme / field:
Theory and Practice of Audiovisual Arts / Audiovisual Arts - Sound Editing
Theses on a related topic
-
Adaptivní hudba v počítačových hrách
Tomáš JEŽ -
Střih gameplay trailerů pro PC hry
Jiří Volný