Porovnání vnímání značek světlého ležáku Pilsner Urquell a Budějovický Budvar – Michal Šálený
Michal Šálený
Master's thesis
Porovnání vnímání značek světlého ležáku Pilsner Urquell a Budějovický Budvar
The comparison of perception of Pilsner Urquell and Budějovický Budvar pale lager brand
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analyzovat vnímání značky Budweiser Budvar a Pilsner Urquell na českém trhu piva. Teoretická část práce se věnuje značce a jejímu významu, jejímu strategickému řízení a metodám spojeným s výzkumem značky. V praktické části na značky Budweiser Budvar a Pilsner Urquell aplikuji teoretické poznatky a podrobuji ji podrobné analýze s ohledem na její hlavní hodnoty a současnou …moreAbstract:
The aim of the Master thesis is to analyse the perception of Budweiser Budvar and Pilsner Urquell brand on the Czech beer market. Theoretical part of the thesis deals with the brand and its meaning, its strategic management and the methods that are related to the brand research. In practical part I apply the theoretical knowledge to the Budweiser Budvar and Pilsner Urquell brand and I am coming up …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 9. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/69554
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2017
- Supervisor: Milan Postler
- Reader: Jaroslav Brom
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/69554
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Beer Consumption and Consumers Preferences in the Czech Republic
Lyutsiya Izhbuldina -
A Cross-Cultural Analysis of Consumer Behaviour on the Indian and Czech Beer Markets
Bineesh Bino -
The Influence of Innovations in Brewing on Beer Consumers' Preferences
Anastasia Boldyreva -
Analysis of Czech agricultural exports based on mirror statistics of Russian imports
Sergey Yurik -
Slevové akce a brand management
Ivana Eliášová -
Brand management as a positioning strategy for a global tech corporate brand
Andrey Laptev -
Smyslový marketing a brand management
Martin Graupner -
The Fiat Brand - Issues and Opportunities of FCA Brand Portfolio Management
Mattia Marmo