Jan Řehořovský

Master's thesis

Budování české luxusní hodinářské značky

Building a Czech luxury watch brand
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu možnosti vytvoření a rozvoje nové české značky luxusních hodinek v kontextu českého trhu. Cílem práce je charakterizovat specifika marketingu luxusních hodinek a zhodnotit pozici a strategie stávajících českých značek hodinek a distributorů zahraničních značek. Klíčovou částí je případová studie značky ROBOT, která demonstruje, jak nová česká značka může …more
Abstract:
This thesis explores the feasibility of creating and developing a new Czech luxury watch brand within the Czech market context. The aim is to characterize the specifics of luxury watch marketing and evaluate the positioning and strategies of existing Czech watch brands and distributors of foreign brands. A key component is the case study of the ROBOT brand, illustrating how a new Czech brand can find …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 9. 2024
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Viktorie valdová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/91657