Regionální produkty a jejich využití pro gastroturismus ve vybrané oblasti Ústecký kraj – Ing. Adéla Mikulová
Ing. Adéla Mikulová
Master's thesis
Regionální produkty a jejich využití pro gastroturismus ve vybrané oblasti Ústecký kraj
Regional products and their application for gastronomic tourism in selected area of the Czech republic
Abstract:
V úvodní části diplomové práce se zaměřuji na vymezení témata cestovního ruchu, jaký je význam regionálních značek a jaká je nabídka regionálních produktů v oblasti Ústecký kraj. K typickým regionálním produktům ústeckého kraje patří hlavně: zemědělské produkty, pivovarství a vinařství. Pro analýzu regionálního produktu jsem zvolila vinařství Velké Žernoseky s.r.o., které se nachází nedaleko Litoměřic …moreAbstract:
In the first part of dissertation thesis is definition of the tourism terms, how is explanation for regional brands and how is offer region products in area Ústecký region. For typical region of product ústecký region are mainly: agricultural products, brewing and wine-growing. I choosed for analysis regional product wine-growing Velké Žernoseky s.r.o., which are not far from Litoměřice in Ústecký …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2014
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/10822/vsh_m/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2014
- Supervisor: Ing. Pavel Attl, Ph.D.
- Reader: Ing. Petr Studnička
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Gastronomy , Hospitality Management and Tourism / Destination Management in the Tourism Industry
Theses on a related topic
-
Brand aktivismus a generace Z
Kateřina Černá -
Zásady brand identity a jejich aplikace při tvorbě návrhu brand identity svíček Emiu
Thi Thanh Huyen Ngoová -
The impact of sport-related branded entertainment on brand love.
Hildegard Liebl -
Budování značky – Brand building
Jan Procházka -
Brand building vybrané glampingové značky
Lucie Vlachová -
Brand audit a doporučení pro vybranou značku
Radek Adam Divila -
Evaluating the Impact of Brand Extension Attributes of Luxury Vehicle Brands in the CEE Region
Marek Běloch -
Demografické stárnutí a cestovní ruch: bariéry, trendy a výzvy v (post)covidovém světě
Simona Jančaříková