Czech Consumers' Perceptions of Gender Stereotypes in Advertising – Natálie Hofmanová
Natálie Hofmanová
Diplomová práce
Czech Consumers' Perceptions of Gender Stereotypes in Advertising
Czech Consumers' Perceptions of Gender Stereotypes in Advertising
Anotace:
The purpose of this thesis is to examine the Czech consumers' perceptions of traditional and counter-gender stereotypes in advertising. The study was conducted using a qualitative research technique. The selection of the respondents was set to cover men and women, and also younger (below 25 years old) and older (above 55 years old) consumers. In total, 14 in-depth interviews were performed, and the …víceAbstract:
The purpose of this thesis is to examine the Czech consumers' perceptions of traditional and counter-gender stereotypes in advertising. The study was conducted using a qualitative research technique. The selection of the respondents was set to cover men and women, and also younger (below 25 years old) and older (above 55 years old) consumers. In total, 14 in-depth interviews were performed, and the …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 2. 2021
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/83824
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 6. 2021
- Vedoucí: Miroslav Karlíček
- Oponent: Zuzana Chytková
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/83824
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program:
International Management
Práce na příbuzné téma
-
Sexism in advertising
Malika Tursun -
The use of gender-sensitive and non-sensitive concepts in marketing communication
Ila Prasad -
1. Teoretická část: Vizuální inženýrství 2. Praktická část: a) autorská publikace: Color, Spatial Perception and Black Holes b) výstavní soubor: Color, Spatial Perception and Black Holes
Daniel Macek -
Do clothes make the woman? The influence of clothing on voters’ perception of female politicians.
Gea Alessi -
American and British English Pronunciation in English Songs and Learners' Perception of the Differences
Žaneta Voldánová