Synestezie jako tvůrčí a percepční faktor u současných hudebně-scénických forem – MgA. Michal Nejtek, Ph.D.
MgA. Michal Nejtek, Ph.D.
Disertační práce
Synestezie jako tvůrčí a percepční faktor u současných hudebně-scénických forem
Synaesthesia as a creative and perceptive factor in contemporary musical-theatre pieces
Anotace:
Disertační práce „Synestezie jako tvůrčí a percepční faktor u současných hudebně–scénických forem“ pojednává o synestezii jako o mimořádném fenoménu, který ovlivňuje tvorbu i její recepci, ať už ve své pravé či metaforické podobě. Práce se věnuje vymezení pojmu a jeho souvislostem a konsekvencím z hlediska neuropsychologie, lidského vnímání i kunsthistorie. Ústřední díl práce poukazuje na odrazy synestetického …víceAbstract:
Dissertation thesis “Synaesthesia as a creative and perceptive factor in contemporary musical-theatre pieces” deals with synaesthesia as an exceptional phenomenon which influences creation and its reception, be it in its genuine or metaphorical form. The thesis deals with the definition, connections, and consequences of the term from different points of view: neuropsychology, human perception, and …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 6. 2014
Identifikátor:
https://is.jamu.cz/th/lauj1/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 9. 2014
- Vedoucí: doc. Martin Smolka
- Oponent: PhDr. Martin Flašar, Ph.D., prof. Mgr. Hanuš Bartoň
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Hudební fakultahttps://is.jamu.cz/th/lauj1/
Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Hudební fakultaDoktorský studijní program / obor:
Hudební umění / Kompozice a teorie kompozice
Práce na příbuzné téma
-
Multimodální metafora a její aplikace. Sociolingvistická studie
Martina JANOUTOVÁ