Lenka Kotková
Bachelor's thesis
Faktory ovlivňující kupní chování spotřebitele
Factors influencing the purchasing behavior of consumers
Abstract:
Ve své bakalářské práci se zabývám faktory, které ovlivňují spotřebitele při jeho nákupu. Nejdříve si vymezím pojmy jako spotřebitel a spotřební chování, poté charakterizuji vlivy a modely chování spotřebitele. Řadí se zde mnoho faktorů, každý z nich definuji a porovnávám od více autorů. Také se v této práci zmiňuji o marketingu a jeho 4P. Ve vlastní práci se pak zabývám nákupem potravin na internetu …moreAbstract:
In my Bachelor Thesis I deal with factors that affect the consumer when buying it. First, I define the terms consumer and consumer behavior, then characterize the influences and patterns of consumer behavior. There are a number of factors, each of which is defined and compared by more than one author. Also, in this work, I mention marketing and its 4P. In my own work I then deal with buying food on …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Lucie Vokáčová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOTKOVÁ, Lenka. \textit{Faktory ovlivňující kupní chování spotřebitele}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2018. Available from: https://theses.cz/id/k58kwi/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Business and Administration
Theses on a related topic
-
Bezpečný nákup a prodej bazarového zboží přes internet.
Jan Váša -
Faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitelů
Veronika Blaniková -
Aroma jako faktor ovlivňující nákupní chování spotřebitele
Rana Isac -
Neuromarketing a jeho vliv na nákupní chování spotřebitelů
Kristýna Hörnerová -
Slevy a nákupní chování současného spotřebitele
Ivana Eliášová -
Slevy a nákupní chování současného spotřebitele
Daria Manakova -
Vliv zobrazování žen v reklamě na nákupní chování spotřebitele
Andrea Horňáková -
Nákupní chování spotřebitelů v digitálním věku
Hana Ďurajková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights