Bc. Barbora Vichtová

Master's thesis

Use of Movement in English Language Teaching to Very Young Learners

Use of Movement in English Language Teaching to Very Young Learners
Abstract:
Diplomová práce se zabývá využitím pohybu ve výuce angličtiny u předškoláků a dětí raného školního ve věku do 7 let. Teoretická část popisuje charakteristické vlastnosti žáků učící se druhý cizí jazyk, prezentuje metody a přístupy, které využívají pohyb ve výuce: TPR (metoda celkové fyzické reakce), TPRS (metoda celkové fyzické reakce s využitím vyprávění příběhů), AIM (Accelerative Integrated Method …more
Abstract:
My diploma thesis deals with the use of movement in English language teaching to very young learners. The theoretical part characterizes very young learners as L2 learners, describes approaches and methods such as Total Physical Response, Total Physical Response Storytelling, Accelerative Integrated Method, Psychomotricity, and Brain Gym. It also presents reasons for using movement-based activities …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2012
  • Supervisor: Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
  • Reader: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.