Mulholland Drive: Zpochybňování hranic mezi uzavřeností a otevřeností – Mgr. Janis Prášilů
Mgr. Janis Prášilů
Bachelor's thesis
Mulholland Drive: Zpochybňování hranic mezi uzavřeností a otevřeností
Mulholland Drive: Questioning boundaries between closed and open narration
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá neoformalistickou analýzou filmu Mulholland Drive Davida Lynche. Metodologická část představuje teoretické koncepty a analytické nástroje, kterými vystihujeme dominantní princip určující povahu filmu. V kontextové části je vysvětleno jak se tento princip projevoval během vzniku díla. Analytická část odhaluje jak tento systém řídí celou filmovou strukturu v rovině stylu, vyprávění …moreAbstract:
This bachelor´s thesis is focused on a neoformalist analysis of David Lynch´s film Mulholland Drive. Methodological part introduces a theoretical framework and analytical methods used for defining the dominant principle of the film. Contextual part reveals this principle as a part of the film production. Analytical part explores how this principle organizes the film structure in all levels, style, …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 1. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qjvxy/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 2. 2013
- Supervisor: Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Film and Audio-Visual Culture Studies
Theses on a related topic
-
Analýza volného a vázaného kroucení otevřených a uzavřených tenkostěnných profilů
Radim Zavičák -
Eutanazie, smrt a umírání pohledem zdravotnického personálu a laické veřejnosti
Kristýna RÁBLOVÁ -
Neoformalistická analýza snímku Birdman (2014): Alternativní provedení srozumitelné narace
Ivo Bednář -
Intenzifikace komplementace narace a stylu. Neoformalistická analýza filmu Fontána.
Filip Goldefus -
"Teď musíte zavřít oči, jinak nic neuvidíte." Surrealistický sen a narušování principů klasické narace ve filmu Něco z Alenky
Barbora Černá -
Hollywood pod vlivem umělecké narace?
Ondřej Bacík -
Princip zesílené autenticity v klasické naraci filmu Fighter: Neoformalistická analýza filmu
Martin Bubrín -
Vliv stylu a narace na formování charakteru protagonistky ve filmu Já, Olga Hepnarová
Aneta SMÉKALOVÁ