Mulholland Drive: Zpochybňování hranic mezi uzavřeností a otevřeností – Mgr. Janis Prášilů
Mgr. Janis Prášilů
Bakalářská práce
Mulholland Drive: Zpochybňování hranic mezi uzavřeností a otevřeností
Mulholland Drive: Questioning boundaries between closed and open narration
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá neoformalistickou analýzou filmu Mulholland Drive Davida Lynche. Metodologická část představuje teoretické koncepty a analytické nástroje, kterými vystihujeme dominantní princip určující povahu filmu. V kontextové části je vysvětleno jak se tento princip projevoval během vzniku díla. Analytická část odhaluje jak tento systém řídí celou filmovou strukturu v rovině stylu, vyprávění …víceAbstract:
This bachelor´s thesis is focused on a neoformalist analysis of David Lynch´s film Mulholland Drive. Methodological part introduces a theoretical framework and analytical methods used for defining the dominant principle of the film. Contextual part reveals this principle as a part of the film production. Analytical part explores how this principle organizes the film structure in all levels, style, …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 1. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/qjvxy/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 2. 2013
- Vedoucí: Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury
Práce na příbuzné téma
-
Analýza volného a vázaného kroucení otevřených a uzavřených tenkostěnných profilů
Radim Zavičák -
Eutanazie, smrt a umírání pohledem zdravotnického personálu a laické veřejnosti
Kristýna RÁBLOVÁ -
Neoformalistická analýza snímku Birdman (2014): Alternativní provedení srozumitelné narace
Ivo Bednář -
Intenzifikace komplementace narace a stylu. Neoformalistická analýza filmu Fontána.
Filip Goldefus -
"Teď musíte zavřít oči, jinak nic neuvidíte." Surrealistický sen a narušování principů klasické narace ve filmu Něco z Alenky
Barbora Černá -
Hollywood pod vlivem umělecké narace?
Ondřej Bacík -
Princip zesílené autenticity v klasické naraci filmu Fighter: Neoformalistická analýza filmu
Martin Bubrín -
Vliv stylu a narace na formování charakteru protagonistky ve filmu Já, Olga Hepnarová
Aneta SMÉKALOVÁ