Možnosti aplikace konceptu vizuální gramotnosti na ZUŠ – Bc. Tereza VOŠTOVÁ
Bc. Tereza VOŠTOVÁ
Diplomová práce
Možnosti aplikace konceptu vizuální gramotnosti na ZUŠ
Possibilities for the application of the concept of visual literacy to Elementary Art School
Anotace:
Diplomová práce zahrnuje dvě části teoretickou a pedagogickou jimiž proniká do tématu vizuální gramotnosti. Toto téma prověřuje na následujících úrovních 1) rešerše konceptu vizuální gramotnosti v rámci odborného diskursu, 2) pojetí vizuální gramotnosti učiteli výtvarného oboru na vybraných základních uměleckých školách, 3) spojitosti tématu se školními kurikulárními dokumenty (Školní vzdělávací programy …víceAbstract:
The thesis consists of two parts the theoretical part and the pedagogical part providing insight into the visual literacy. This topic examined on the following levels: 1) The research the concept of visual literacy in professional discourse. 2) The concept of visual literacy teacher visual field at selected elementary art schools. 3) Topic conjunction with school curricula (School educational programs …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 3. 2016
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Miroslav Hašek
Citační záznam
Jak správně citovat práci
VOŠTOVÁ, Tereza. Možnosti aplikace konceptu vizuální gramotnosti na ZUŠ. Ústí nad Labem, 2016. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakultaUNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Výtvarně edukativní studia
Práce na příbuzné téma
-
Učitel divadla v základním uměleckém vzdělávání
Jonáš Konývka -
Průzkum environmentálního vzdělávání na základních školách a základní umělecké škole ve Štětí (Zdravé město)
Tomáš KRICNER -
Výuka hry na trubku a současné základní umělecké vzdělávání (šetření stavu na základních uměleckých školách v okrese Nový Jičín
Petr ŠTĚPÁN -
Výuka kolektivních předmětů na Základní umělecké škole Viléma Petrželky v Ostravě - Hrabůvce
Iveta MONSPORTOVÁ -
Analýza názorů pedagogů na inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních uměleckých školách
Dana Zelenková -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Redesign vizuální komunikace Univerzitní knihovny Slezské univerzity v Opavě
Jan Woitek -
Marketingová komunikace vybrané firmy; návrh vizuální komunikace
Viktorija Bessenyey