Bc. Jiří Sodoma
Master's thesis
Reklama v sémiotické perspektivě
Advertisment in Semiotic Perspective
Abstract:
Diplomová práce „Reklama v sémiotické perspektivě“ analyzuje reklamní spoty s automobilovou tématikou z pohledu sémiologie. Úvodní část práce poskytuje teoretické znalosti, které jsou pro vypracování následných analýz potřebné. Konkrétně se jedná o znalosti marketingu, reklamy, sémiotiky, znaků, konotace a denotace, nonverbální komunikace a kódů. Všechny tyto znalosti byly čerpány z relevantní literatury …moreAbstract:
This dissertation called „Semiotic perspective of advertising“ analyses advertisment of automobiles in TV spots from the semiotic prospects. The induction of this dissertation serves the theoretical information which is later crucial for creating the actual analyses. Specifically information about marketing, advertising, symbols, konotation and denotation, non verbal communication and codes. All of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Jan Brabec, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Business Administration
Theses on a related topic
-
Text and images as persuasive instruments in advertising: a qualitative discourse analysis of the VW Beetle advertising campaign between the late 1950’s and the present time
Ivan Marousek -
Influence of advertising and promotion on consumer behaviour in India
Shubham Prakash -
1. Teoretická část:\nl{} Reklamní kampaně v automobilovém průmyslu\nl{} 2. Praktická část:\nl{} a) katalog produktů nebo služeb: Osobní automobil\nl{} b) výstavní soubor: Deforestace
Peter Polanský -
Gender v reklamních sděleních výrobců automobilů
Jana BOGDANOVÁ -
Obsahová analýza reklamních sdělení výrobců automobilů
Pavla HOLOMKOVÁ -
Obsahová analýza reklamních sdělení výrobců automobilů
Šárka DVOŘÁKOVÁ -
Iconoclasm, semiotics of Leninfall
Maksym Toussaint -
Analýza onboardingu v RPG hrách z pohľadu semiotiky
Viktória Siváková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights