Segmentace v sociálním marketingu: Aplikace na kampani proti nadměrné konzumaci alkoholu – Milena Strunová
Milena Strunová
Master's thesis
Segmentace v sociálním marketingu: Aplikace na kampani proti nadměrné konzumaci alkoholu
Segmentation in social marketing: Application on campaign against alcohol excessive consumption
Abstract:
Cílem diplomové práce je provedení segmentace české populace využitelné v sociálním marketingu, konkrétně pro vytvoření sociálního programu s tématem zodpovědné konzumace alkoholu. Základem segmentace je přístup segmentované skupiny k alkoholu, přičemž vzniklé segmenty jsou dále profilovány dle jejich životního stylu. V teoretické části práce je nejprve vysvětleno, proč je důležité věnovat pozornost …moreAbstract:
The aim of the thesis is the segmentation of the Czech population which is serviceable in social marketing, specifically for creation of social program with the theme of responsible consumption of alcohol. It is based on a segmented group's approach to alcohol and furthermore the segments are profiled according to their lify style. First of all in the theoretical part of the thesis there is explained …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/34810
Thesis defence
- Date of defence: 6. 2. 2013
- Supervisor: Miroslav Karlíček
- Reader: David Říha
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
STRUNOVÁ, Milena. \textit{Segmentace v~sociálním marketingu: Aplikace na kampani proti nadměrné konzumaci alkoholu}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2012. Available from: https://theses.cz/id/kao4kc/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/34810
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Online Marketing as a Part of Marketing Communication of a Small Business
Elina Soitu -
Social Media marketing podniku cestovního ruchu se zaměřením na Instagram marketing
Simona Nováčková -
Exploring the Effectiveness of Social Media Marketing on Enhancing Brand Awareness for Mayalukas Marketing Agency
Maria Laura Elvir Ramirez -
Komunikační plán vybrané společnosti se zaměřením na internetový marketing a marketing na sociálních sítích
Lucie ZIEBOVÁ -
Social Media Marketing
Nia Todua -
Sport marketing and its social implications
Anna Zhavoronkova -
Social Media Marketing
Md Zakaria Chowdhury Risart -
Social Media Marketing
Truc Pham Thanh