Mgr. Heda Viktorie Mikulicová
Bakalářská práce
Pekingská opera
Peking opera
Anotace:
Anotace a klíčová slova Pekingská opera si v průběhu posledních tří století získala mezi více než 300 formami regionálního divadla v Číně zcela výsadní postavení a dnes náleží k vrcholu národní tradice a je nejrozšířenějším typem čínského divadla. Termín Pekingská opera je u nás běžně používaný, ačkoli se takové představení ve skutečnosti zcela liší od toho, co si na Západě pod slovem opera představujeme …víceAbstract:
During two centuries Peking opera has earned absolutely privileged position among more than 300 forms of regional Chinese theatre and today it belongs to the eminence of the national tradition and it is the most spread exemplar of theatre in China. The term Peking opera is commonly used in our terminology although this kind of performance is in fact entirely different from what we usually imagine under …víceKlíčová slova
role jako typ sheng dan ching chou podkategorie typu technika Pekingské opery kostým symbolika vzorů a barev vztah oděvu k hraní make-up maska jevištní rekvizity jeviště Pekingské opery pohyby a gesta hudba hudební nástroje zpěv a promluvy divadelní text estetické principy syntéza konvence stylizace herecký trénink the categories of roles chou subcategories of types the technique of Peking opera the costumes symbolism of patterns and colors relation between the costume and the acting- make up mask stage properties stage- gesture and movement the music musical instruments speech and vocal expression dramatic text aesthetic principles - synthesis convention stylization autor training
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 6. 2006
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/jzc12/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 9. 2006
- Vedoucí: prof. PhDr. Lubomír Spurný, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Sdružená uměnovědná studia
Práce na příbuzné téma
-
Ruská lidová hudba a tradiční hudební nástroje
Eliška STREJCOVÁ -
Hudba, zvuk, ticho
Lenka-Lea NOVÁKOVÁ -
Kulturologická a lingvistická analýza slovní zásoby v tematické oblasti "ruská lidová hudba"
Tereza Tučková -
Hudba v rukou dětí včera a dnes. Z názvu je patrné, že práce bude historicko-srovnávací. Cílem práce je analyzovat, proč v současné době neplatí rčení "Co Čech, to muzikant". Jaké okolnosti ovlivňují aktivní přístup dětí k hudbě. Při výzkumu budou osloveni žáci 2. stupně ZŠ a současně i jejich rodiče a prarodiče. Prostředkem výzkumu bude nestandardizovaný dotazník. Výzkum bude posuzovat důvody rozdílného postoje v generačních vlnách k výuce hry na hudební nástroje nebo zpěvu a to v oblasti amatérského a odborného získávání znalostí. Stěžejní otázkou je, proč se děti nechtějí učit hrát na hudební nástroje a proč již není zájem dětí o individuální nebo sborový zpěv.
Jaroslav LÖFFELMAN -
The Conservation and Binding Patterns of Nse5 and Nse6 Subunits of the Smc5/6 Complex
Edit Lelkes