L’application de la démarche inductive et sociale dans l’enseignement de la grammaire française au collège – Bc. Karolína Vojtěchová
Bc. Karolína Vojtěchová
Master's thesis
L’application de la démarche inductive et sociale dans l’enseignement de la grammaire française au collège
The application of the inductive and social approach in teaching French grammar in the lower secondary school
Abstract:
This Master’s theses deals with the application of inductive and social approaches in teaching French grammar in lower secondary schools. The goal is to create lesson plans concerning basic rules of French grammar baised on principles of inductive and social approaches, verify the lesson plans in practice, analyse their strenghts and weaknesses and also discover the attitude of pupils towards the given …moreAbstract:
Diplomová práce se zabývá aplikací induktivního a sociálního přístupu ve vyučování francouzské gramatiky na 2. stupni základní školy. Cílem této diplomové práce je vytvořit metodické listy, v nichž jsou základní gramatická pravidla vyučována induktivním způsobem a jejichž součástí jsou aktivity koncipované na základě sociálního přístupu. Dále si klademe za cíl ověřit tyto metodické listy ve vyučování …more
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ggquh/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. Petra Suquet, M.A.
- Reader: PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VOJTĚCHOVÁ, Karolína. \textit{L’application de la démarche inductive et sociale dans l’enseignement de la grammaire fran\c caise au collège}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2022. Available from: https://theses.cz/id/kbfvb1/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature / Lower Secondary School Teacher Training in French Language
Theses on a related topic
-
Inductive approach in teaching grammar in English
Petra Semonská -
Reflexe pravopisné problematiky u studentů gymnázia (se zaměřením na interpunkci)
Tereza Pazderová -
Comparaison des manuels du FLE du point de vue des critères de l’approche actionnelle
Alexandra Cirjáková -
La comédie musicale "Bernadette de Lourdes" en classe de FLE?
Natálie Feitová -
L'intégration de la bande-dessinée dans les manuels de FLE : l'exemple de Amis et Compagnie
Helena Djabliková -
Analyse de discours de jeunes dans des archives INA : propriétés linguistiques et application didactique en FLE
Miloslava Mišurová -
Evolution de la présentation du discours rapporté dans les manuels de FLE de 2000 à 2020
Natália Liptáková -
Procédés et possibilités d’enseignement de la prononciation en classe de FLE du point de vue des enseignants en milieu tchèque
Jitka Zvolánková