Bc. Karolína Vojtěchová

Master's thesis

L’application de la démarche inductive et sociale dans l’enseignement de la grammaire française au collège

The application of the inductive and social approach in teaching French grammar in the lower secondary school
Abstract:
This Master’s theses deals with the application of inductive and social approaches in teaching French grammar in lower secondary schools. The goal is to create lesson plans concerning basic rules of French grammar baised on principles of inductive and social approaches, verify the lesson plans in practice, analyse their strenghts and weaknesses and also discover the attitude of pupils towards the given …more
Abstract:
Diplomová práce se zabývá aplikací induktivního a sociálního přístupu ve vyučování francouzské gramatiky na 2. stupni základní školy. Cílem této diplomové práce je vytvořit metodické listy, v nichž jsou základní gramatická pravidla vyučována induktivním způsobem a jejichž součástí jsou aktivity koncipované na základě sociálního přístupu. Dále si klademe za cíl ověřit tyto metodické listy ve vyučování …more
 
 
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2022
  • Supervisor: Mgr. Petra Suquet, M.A.
  • Reader: PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta