Unterrichten lernen: Methoden und ihre Umsetzung in den Curricula der Lehramtsstudien an ausgewählten Universitäten in der Tschechischen Republik – Bc. Veronika Šašinková
Bc. Veronika Šašinková
Master's thesis
Unterrichten lernen: Methoden und ihre Umsetzung in den Curricula der Lehramtsstudien an ausgewählten Universitäten in der Tschechischen Republik
Learning how to teach: methods in curricula of studies for secondary school teacher training at czech universities
Abstract:
This diploma thesis deals with methods and their applying in study programs of German language teaching and literature at selected universities in the Czech Republic. First of all, the thesis deals with informing about terms such as a method, current trends and the closely related term of multiple intelligences. Afterwards, the term curriculum is mentioned and an analysis of study programs of teaching …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá metodami a jejich užitím ve studijních programech učitelství německého jazyka a literatury na vybraných univerzitách v České republice. Nejdříve se práce věnuje seznámení s pojmy jako metoda, aktuální trendy a úzce související pojem mnohočetné inteligence. Dále se zmiňuje termín curriculum a je provedena analýza studijních programů učitelství, z nichž jsou pak vyvozeny …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 7. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/j2ay4/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 9. 2015
- Supervisor: Mag. phil. Christina Fasching
- Reader: PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠAŠINKOVÁ, Veronika. \textit{Unterrichten lernen: Methoden und ihre Umsetzung in den Curricula der Lehramtsstudien an ausgewählten Universitäten in der Tschechischen Republik}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2015. Available from: https://theses.cz/id/kc5rp7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature
Theses on a related topic
-
VÝUKA ČESKÉHO JAZYKA A VYUŽITÍ REGIONÁLNÍCH PRVKŮ (ZAMĚŘENO NA VZDĚLÁVACÍ PROGRAM ZÁKLADNÍ ŠKOLY VELKÝ TÝNEC)
Kristýna ŠPUNDOVÁ -
Práce s mechanizmy a projevy pozitivního a negativního transferu mezi ruštinou a češtinou při výuce ruského jazyka
Sendy Motin -
Rozvoj empatie a sebeempatie ve výuce českého jazyka a literatury na 2. stupni základní školy.
Tereza Holzerová -
Fantastická literatura v čítankách a učebnicích českého jazyka a literatury pro střední školy
Barbora Škamlová -
ROZVOJ KRITICKÉHO MYŠLENÍ VE VÝUCE ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY A ANGLICKÉHO JAZYKA NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH
Tereza VONDRÁŠKOVÁ -
Poetika konceptu a koncept poetiky na hranici jazyka, literatury a výtvarného umění
Františka Orságová -
Venkovní vyučování jako inovativní přístup k výuce českého jazyka a literatury
Alžběta Matějíčková -
Vznik a používanie rusínskeho jazyka na východnom Slovensku (komparatívny výskum koexistencie rusínskeho, ukrajinského a slovenského jazyka)
Alexandra Fabišíková