Analýza konkurenčního postavení průmyslových odvětí v Evropské Unii – Mykola Cherepanov
Mykola Cherepanov
Master's thesis
Analýza konkurenčního postavení průmyslových odvětí v Evropské Unii
EU industries' competitive advantage analysis
Abstract:
Práce zaprvé vytváří přehled o současných teoretických a praktických přístupech k problematice odvětvové konkurenceschopnosti, a zadruhé se pokouší o verifikaci teoretických hypotéz pomocí metod lineární regrese Ve své první částí práce poskytuje především teoretické pole pro vytvoření širší koncepce konkurenceschopnosti. Jsou zde přiblížené jak teoretické koncepce, tak i praktické metody, používané …moreAbstract:
The paper gives a summary of the contemporary theoretical and practical approaches to the question of sectoral competitiveness and makes an attempt of verification of theoretical hypotheses by the means of linear regression. In its first part the paper offers a theoretical field for creating a broader competitiveness concept. The theoretical concepts an practical methods used by the professional institutions …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 11. 2007
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/5640
Thesis defence
- Date of defence: 10. 9. 2008
- Supervisor: Ingeborg Němcová
- Reader: Zuzana Potužáková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/5640
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní a evropská studia - diplomacie
Theses on a related topic
-
CSR as a competitive advantage of a company
Cristian Elihu Cantu Cantu -
Value Chain Analysis and Competitive Advantage of an Organisation
Filip Bodlák -
Mystery Shopping like an Instrument to Gain Competitive Advantage
Gleb Krivulin -
Innovation and Creativity as a Source of Competitive Advantage
Olga Grashchenkova -
CRM as a Competitive Advantage in the Age of Consumer
Zuzana Nováková -
Corporate Social Responsibility as a Competitive Advantage for International Companies
Markéta Dlouhá -
Competitive advantage for a bank that opens itself to Virtual Currency businesses – game theory
Martin Bok -
Talent Management as a Competitive Advantage
Tamara Tripská