Pojem náboženství v dětské konstrukci světa a v procesu vyučování – Bc. Martina Bruzlová
Bc. Martina Bruzlová
Master's thesis
Pojem náboženství v dětské konstrukci světa a v procesu vyučování
The concept of religion in the childrens construction of the world and in the practice of education
Abstract:
Diplomová práce se zaměřila na zjištění dětského pojetí pojmu náboženství a na jeho změny v procesu vyučování. Výzkum zachytil žákovské pojetí pojmu náboženství pomocí eseje a následného nestrukturovaného rozhovoru. Zúčastněnýcm pozorováním dvou metod výuky (tradiční a alternativní) bylo zjištěno, jakým způsobem jsou žákovská pojetí zapojována v rámci odlišných výukových přístupů.Abstract:
The diploma thesis is focused on finding the child's concept of religion in the process of teaching. The research has captured the pupil´s concept of religion in using the essay and with the subsequent unstructured interview. By observing two teaching methods (traditional and alternative), it was found out how pupils' concepts are involved in two different learning approaches.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rxzz7/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 2. 2018
- Supervisor: Mgr. Milan Fujda, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Radek Kundt, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philosophy / Study of Religions
Theses on a related topic
-
Concept art: Hlubiny herního designu
Hana Ondrušová -
Využití Concept Cartoons pro zjištění úrovně žákovského porozumění zlomkům na základní škole
Jana Fráňová -
Využití metody Concept Cartoons v tématu Směsi a jejich složení na základní škole
Eliška Mrázková -
Využití concept cartoons při práci s chybou v matematice na 1. stupni ZŠ
Eva VLČOVÁ -
Analýza žákovských řešení matematických úloh jako příprava na tvorbu úloh Concept Cartoons
Jana KRŠKOVÁ -
Analýza žákovských řešení matematických úloh jako příprava na tvorbu úloh ve formátu Concept Cartoons
Jana ZELENKOVÁ -
Úlohy ve formátu Concept Cartoons jako doplněk učebnic matematiky
Adam ČECH -
Využití metody concept cartoons ve výuce fyziky
Markéta ŠŤASTNÁ