David Storm
Bachelor's thesis
Venture kapitál v herním průmyslu
Venture capital in gaming industry
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá venture kapitálem, jako možným zdrojem pro zafinancování začínajícího subjektu podnikajícího v herním průmyslu. V práci je navržen postup pro získání a následné využití venture kapitálové investice, z pohledu herního studia. Součástí práce je analýza konkrétních společností, které se na území České republiky věnují hernímu vývoji.Abstract:
The bachelor's thesis applies to venture capital, as a way how to finance a start-up business in the gaming industry. The thesis suggests a procedure for acquiring and using a venture capital investment, from the point of view of the game developer. Part of the thesis is an analysis of a specific companies, that belongs to gaming industry in the Czech Republic.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Leopold Tanner, MSc MBA
- Reader: Štěpán Novotný, MBA
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., Vysoká škola NEWTONNEWTON College a.s.
NEWTON UniversityBachelor programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Development process of a successful indie game
Dennis Fischer -
Scalable Mobile Game Architecture: Design and Development
Volodymyr Pukha -
Venture kapitál v herním průmyslu
Martin Hynek -
Effectiveness of venture capital investments into start-up companies within ICT industry
Lucie Chlebiková -
Venture kapitál v herním průmyslu
Martin Hynek -
Vývoj marketingových strategií v herním průmyslu
Lukáš Hamouz -
Porovnání 3D grafických softwarů pro herní průmysl
Sarah Štědronská -
Historie a vývoj herního průmyslu
Roberto Jalloul