Porovnání interakčního stylu učitele s klimatem třídy – Mgr. Petr Sucháček
Mgr. Petr Sucháček
Bachelor's thesis
Porovnání interakčního stylu učitele s klimatem třídy
Comparing of teacher s interactional style and classroom climate
Abstract:
Bakalářská diplomová práce Porovnání interakčního stylu učitele s klimatem třídy se dělí na několik částí. V první vymezujeme pojem klima třídy, popisujeme jednotlivé aktéry klimatu a shrnujeme možné přístupy a metody jeho zkoumání. Diskutujeme také provázání klimatu s chováním učitele ve vyučování. V následující části si přibližujeme pojem učitelova interpersonálního chování. Konkrétně možnosti jeho …moreAbstract:
The Bachelor’s thesis Comparing of teacher’s interactional style and classroom climate is divided into several parts. The first one defines the term of classroom climate, describes the individual agents of the climate and summarizes potential approaches and methods of research concerning the classroom climate. We also discuss relation between the classroom climate and teacher’s behavior during lessons …moreKeywords
klima třídy interpersonální chování učitele dotazník CES (Classroom Environment Scale) dotazník QTI (Questionnaire on Teacher Interaction) classroom climate teacher’s interpersonal behavior questionnaire CES (Classroom Environment Scale) questionnaire QTI (Questionnaire on Teacher Interaction)
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vb1ez/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2011
- Supervisor: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Education / Education
Theses on a related topic
-
Komparace interakčního stylu u vybraných učitelů s využitím dotazníku QTI
Kristýna Nováková -
Komparace interakčního stylu u vybraných učitelů s využitím dotazníku QTI
Kristýna Nováková -
Zjišťování klimatu tříd u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami pomocí dotazníku CES
Lucie Doleželová -
Hodnotová orientace a interpersonální chování pracovníků hospiců
Alena Pavlová -
Interpersonální agresivní chování a jeho prevence ve Výchově k občanství
Veronika Hožová -
Reflective Teaching and its Influence on Classroom Climate
Světlana Merglová