Marek Zima
Master's thesis
Customer churn in a telecomunications company
Customer churn in a telecomunications company
Abstract:
Cílem této práce je vytvoření nástroje k omezení ztráty zákazníků telekomunikační společnosti jejich odchodem ke konkurenci. Takzvaný odliv zákazníků je odhadovaná proměnná k dosažení tohoto cíle. Tato predikce bude stanovena pomocí algoritmů strojového učení a dat poskytnutých telekomunikační společností. Kvůli ochraně dat společnosti a soukromí zákazníků budou všechna dostupná data anonymizována …moreAbstract:
The main business case is to prevent customers from stopping using telecommunication services by going to the competition. So called customer churn is a variable we are trying to estimate in order to reach this goal. Such prediction is going to be estimated by using machine learning algorithms and data provided by specific telecommunication company. Due to the privacy protection and customer privacy …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91907
Thesis defence
- Date of defence: 26. 2. 2024
- Supervisor: Filip Vencovský
- Reader: Pavel Zimmermann
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91907
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Data & Analytics for Business Management
Theses on a related topic
-
Speeding up inference time of neural machine translation
Martin Geletka -
Modelování tržního rizika pomocí metod strojového učení a umělé inteligence
Ondřej Lasák -
Umělá inteligence v moderním marketingu –analýza vybraných případů
Caroline Novitskaia -
Metody určení odchodovosti zákazníků
Adéla Stolínová