Marek Zima

Master's thesis

Customer churn in a telecomunications company

Customer churn in a telecomunications company
Abstract:
Cílem této práce je vytvoření nástroje k omezení ztráty zákazníků telekomunikační společnosti jejich odchodem ke konkurenci. Takzvaný odliv zákazníků je odhadovaná proměnná k dosažení tohoto cíle. Tato predikce bude stanovena pomocí algoritmů strojového učení a dat poskytnutých telekomunikační společností. Kvůli ochraně dat společnosti a soukromí zákazníků budou všechna dostupná data anonymizována …more
Abstract:
The main business case is to prevent customers from stopping using telecommunication services by going to the competition. So called customer churn is a variable we are trying to estimate in order to reach this goal. Such prediction is going to be estimated by using machine learning algorithms and data provided by specific telecommunication company. Due to the privacy protection and customer privacy …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 2. 2024
  • Supervisor: Filip Vencovský
  • Reader: Pavel Zimmermann

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/91907

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme:
Data & Analytics for Business Management