Významy shodného atributu implicitního v publicistických textech – Mgr. Klára Zaplatilová
Mgr. Klára Zaplatilová
Diplomová práce
Významy shodného atributu implicitního v publicistických textech
Semantic of Implicit Congruent Attribute in Journalistic Texts
Anotace:
Diplomová práce se zabývala jazykovými prostředky publicistického stylu, konkrétně shodným přívlastkem implicitním, který je jedním z projevů aktualizace publicistického textu. Diplomová práce měla poukázat na to, jaké konkrétní příklady shodného přívlastku implicitního se vyskytují, v jakých oblastech se využívají a jaké jiné syntaktické prostředky jim konkurují. Potvrdilo se, že řada příkladů je …víceAbstract:
Diploma thesis deals with language means of journalistic style, especially with Implicit Congruent Attribute that is one of the means of the actualization of journalistic texts. Diploma thesis should have shown concrete examples of Implicit Congruent Attribute, topics that are connected with it and other syntactic means that are used instead of it. It confirmed the fact that lot of examples are based …víceKlíčová slova
publicistický styl shodný přívlastek implicitní jazykové prostředky publicistického stylu novinový titulek obrazná vyjádření expresivita výrazu implicitnost a explicitnost vyjádření shodný přívlastek výrazy konkurující implicitnímu shodnému přívlastku metaforický přenos pojmenování aktualizace a automatizace Implicit Congruent Attribute journalistic texts automatization figurative sense actualization
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 4. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/gg3ag/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 6. 2008
- Vedoucí: PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
- Oponent: Mgr. Hana Borovská, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy (pětileté) / Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Slovosledná pozice přívlastku a jeho délka v jednoduché větě
Veronika TVARDKOVÁ -
Proměny frazémů v publicistickém stylu v 80. letech minulého století a v současnosti
Pavla Kaňková -
Užívání biblických výrazů ve vybraných textech současného publicistického stylu
Alena Balcarová -
Prvky hovorového stylu v črtách kolumnistů deníku Metro Petěrburg
Veronika SOPOVA -
Funkční využití syntaktických struktur v publicistickém stylu
Markéta Daňková -
Jazyk a styl místních tiskovin
Kateřina Holanová