Trends in Development of Advertising Language in the United States of America – Bc. Vojtěch DUDA
Bc. Vojtěch DUDA
Master's thesis
Trends in Development of Advertising Language in the United States of America
Trends in Development of Advertising Language in the United States of America
Abstract:
The aim of this thesis, entitled Trends in Development of Advertising Language in the United States of America was to identify and evaluate prominent creative strategies in advertising copywriting in the contemporary US. The thesis analyses advertisements as multimodal messages where the linguistic and visual information work in a mutual interplay. It also focuses on two major creative trends ? witty …moreAbstract:
Cílem této práce nazvané Trendy ve vývoji reklamního jazyka ve Spojených státech amerických bylo identifikovat a ohodnotit nejvýraznější současné tendence v reklamním jazyce v e Spojených státech. Práce se soustřeďuje zejména na analýzu funkčnosti reklamního jazyka v rámci multimodálního reklamního sdělení a rovněž se zaměřuje na dva vybrané výrazné trendy v soudobé americké reklamní tvorbě ? jednorázové …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2013
Accessible from:: 13. 12. 2013
Thesis defence
- Supervisor: Doc. PhDr. Václav Řeřicha, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DUDA, Vojtěch. \textit{Trends in Development of Advertising Language in the United States of America}. Online. Master's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Philosophical Faculty. 2013. Available from: https://theses.cz/id/kinzff/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
DUDA, Vojtěch. Trends in Development of Advertising Language in the United States of America. Olomouc, 2013. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 13.12.2013
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 13. 12. 2013 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Philosophical FacultyMaster programme / field:
Philology / English Philology
Theses on a related topic
-
Slovotvorba jazyka reklamy
Aneta PALÁNOVÁ -
Lexikální protředky v jazyce reklamy
Zuzana CHALUPOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights