Vliv veganwashingu na vnímání značky spotřebitelem – Kristina Stamenkovicová
Kristina Stamenkovicová
Master's thesis
Vliv veganwashingu na vnímání značky spotřebitelem
The impact of veganwashing on consumer perception of a brand
Abstract:
Tato studie se zabývá vlivem veganwashingu na vnímání značky spotřebitelem. Výzkum je proveden pomocí online experimentu, který zkoumá vztah veganwashingu na reputaci, CSR image a důvěru ve značku spotřebitelem, a jak tento vztah ovlivňuje moderátor jako známost značky. Základem výzkumu je hloubková literární rešerše akademických článků týkajících se této problematiky. Pro účely tohoto výzkumu je získán …moreAbstract:
This study examines the impact of veganwashing on consumer perceptions of a brand. The research is conducted using an online experiment that examines the relationship of veganwashing on brand reputation, CSR image and brand trust, and how this relationship affects the moderator as brand awareness. The research is based on an in-depth literature review of academic articles on the subject. For the purpose …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 7. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91121
Thesis defence
- Date of defence: 24. 8. 2023
- Supervisor: Daria Gunina
- Reader: Tomáš Kincl
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91121
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
The effects of brand visual design and communications on brand image and brand preference in wine industry
Anastasiia Savicheva -
Sharing economy: the effect of brand equity on purchasing intentions of young consumers
Yelyzaveta Strelbytska -
Politický brand a jeho vnímání ve skupině prvovoličů
Jiří Šimon -
Brand audit a doporučení pro vybranou značku
Radek Adam Divila -
Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis
Anastasiia Nasanovich -
Vliv závisti, sociální přítomnosti a sebediskrepance na postoj ke značce ve sféře influencer marketingu
Egor Simanenkov -
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY AND ITS EFFECTS ON BRAND TRUST
Nikunj Pankajkumar Patel -
Vliv greenwashingu na brand image a důvěru v zelenou značku
Magdaléna Lisová