Vývoj multiplayerové webové hry za využití frameworku Phaser – Ondřej Hanuš
Ondřej Hanuš
Bachelor's thesis
Vývoj multiplayerové webové hry za využití frameworku Phaser
Multiplayer web game development by using Phaser framework
Abstract:
Webové technologie se neustále vyvíjejí a s nimi i možnosti multimediální zábavy, mezi kterépatří také počítačové hry. K jejich vývoji je možné využít herních frameworků, které slibujíulehčení jejich tvorby již připra ve nými nástroji. Bakalářská práce se zabývá otázkou výhoda nevýhod, které přináší použití konkrétního herního frameworku ve srovnání s přístupem,ve kterém je hra implementována za pomoci …moreAbstract:
With the ad ve nt of online multimedia entertainment, web technologies are becoming more and more important in the e ve ryday li ve s of people around the world. One of their possible use cases is the creation of online video games. The de ve lopers can choose one of the available frameworks, with ready-made tools for the easier creation of these games. This thesis aims to discuss the advantages and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 2. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78825
Thesis defence
- Date of defence: 4. 2. 2020
- Supervisor: Stanislav Vojíř
- Reader: Viet Bach Nguyen
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78825
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Aplikovaná informatika
Theses on a related topic
-
Online 3D multiplayerová hra
Vladimír Bednář -
2D multiplayerová strategická hra v Unity
Michael Konečný -
A Framework for Modelling Tabletop Game Rules
Jan Pokorný -
Herní framework pro Android
Tomáš Prix -
Low-level Game Networking in C++
Tomáš Janoušek -
Framework Unreal Editor – jeho vlastnosti a použití pro tvorbu 2D hry
Zbyněk Zelinka -
Framework for analysis of employee reactions to social engineering attacks in Unity.
Václav Bílý -
Phaser a jeho praktické využití
Petr Fordey