Jan Vojta

Master's thesis

Architektura 3M značek a práce s nimi, case study 3M – z pohledu B2B, interních specialistů a marketérů

Architecture 3M of brands and their applications, “Case study 3M” – the perspective of B2B subjects and internal specialists and marketing personnel of 3M
Abstract:
Portfolia značek nadnárodních společností jsou komplexním organizmem řízeným mateřskou organizací, zejména skrz architekturu značek a rebranding. Přímou zpětnou vazbu z trhu mají pak distributoři, kteří zásadně ovlivňují úspěch značek. Samotná práce marketérů se značkami je tedy ovlivňována mnoha stakeholdery na trhu a stává se tak složitou marketingovou činností. Tato diplomová práce se zabývá architekturou …more
Abstract:
Brand portfolios of multinational firm are a complex organism which is managed by headquarter of organization, in particular by the brands architecture and rebranding. The distributors create a direct feedback relationship from the market and they significantly influence any success of brands. The specific work of marketing personnel with brands is thus influenced by many stakeholders on the market …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 12. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2017
  • Supervisor: Martin Machek
  • Reader: Jiří Kolařík

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/70446