Nation branding a značka „Česká republika“ – Bc. Michaela Haljuková
Bc. Michaela Haljuková
Bachelor's thesis
Nation branding a značka „Česká republika“
Nation Branding and the Brand "The Czech Republic"
Abstract:
Bakalářská práce „Nation branding a značka Česká republika“ je rozdělena do dvou částí. První je věnována vymezení nation brandingu jako takového v oblasti mezinárodních vztahů, v rámci konceptu tzv. soft power a jeho vymezení vůči veřejné a kulturní diplomacii, dále pak stanovení klíčových metod marketingu využívaných pro tvorbu značky státu. Druhá část je zaměřena na problematiku České republiky …moreAbstract:
The bachelor thesis Nation Branding and the Brand "The Czech Republic" is divided into two main parts. The first part defines nation branding, its position in the field of international relations and within the framework of the soft power, public and cultural diplomacy. Marketing methods applied for creating nation brands are defined. The second part deals with issue of the Czech Republic and with …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bhgil/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2011
- Supervisor: PhDr. Michal Kořan, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. et Mgr. Oldřich Krpec, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
International Territorial Studies / International Relations
Theses on a related topic
-
The role of trainees during the Czech Presidency of the Council of the EU and the involvement of the staff of the Permanent Representation of the Czech Republic to the EU in public administration after the Presidency.
Daniel Houdek -
Influence of the Czech presidency of the Council of the EU on public opinion on the EU among Czech citizens
Daniel HORÁK -
The Importance of Human Rights Education in Social Work Practice: A Study of Social Work Curricula in Universities of the Czech Republic
Mohammad Ali Akbar -
The current state of research of the negative effects of psychotherapy in the Czech Republic
Ľuboš Chvála -
Marketingová prezentace České republiky v Ruské federaci
Lucie Mikšíková -
Kulturní diplomacie České republiky na příkladu činnosti Českého centra v New Yorku
Kristina Jochmannová -
Kulturní diplomacie České republiky
Natálie Arpášová -
Bohemian Rhapsody – vývoj mediální prezentace skupiny Queen v České republice
Jakub Tesařík