The Comparison of Various Approaches to Learning Large Amounts of New Vocabulary – Bc. Anna Kosková
Bc. Anna Kosková
Diplomová práce
The Comparison of Various Approaches to Learning Large Amounts of New Vocabulary
The Comparison of Various Approaches to Learning Large Amounts of New Vocabulary
Anotace:
Existuje mnoho metod, které kombinují učební strategie s různými učebními styly a snaží se vytvořit metodu, která by studentovi nejvíce vyhovovala. Cílem této diplomové práce bylo porovnat tři vybrané metody učení se slovní zásobě, které mohou studenti využít v rámci domácí přípravy. K výzkumu byly použity následující metody: čtení, učení pomocí kartiček a tvorba myšlenkových map. Jedním z hlavních …víceAbstract:
There are many approaches that combine learning strategies with different learning styles and apply various devices in order to create a method that would suit the learner best. The aim of this thesis is to compare three approaches to vocabulary learning outside the classroom and to discuss how memory can affect the process of learning. The chosen learning methods for the research were: a reading method …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 5. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/nuixq/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2013
- Vedoucí: M.A. James Edward Thomas
- Oponent: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Incidental and Explicit Vocabulary Learning: Effects on Vocabulary Acquisition and Retention among Upper Secondary Students
Anna Šťastná -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Learning Styles in the Process of Vocabulary Learning in EFL
Anna Lášek -
Quizlet vs. Vocabulary Notebook: The Impact of Different Methods of Storing and Revising Vocabulary on Students’ Progress, Retention and Autonomy
Roman Kálecký -
Helping the learner to develop their vocabulary learning strategies
Almagul Shakirova -
Shared reading and its influence on second graders reading comprehension
Barbora Šenbergerová -
Reading literacy and extensive reading programmes within second language education
Dana Taušová