Modelování lidské paměti v kontextu adaptivních výukových systémů – Bc. Pavel Dedík
Bc. Pavel Dedík
Master's thesis
Modelování lidské paměti v kontextu adaptivních výukových systémů
Modeling Human Memory for Adaptive Educational Systems
Anotácia:
Adaptivní výukové systémy umožňují studentům procvičovat nejrůznější vzdělávací obsah adaptivně a udělat tak učení personalizované. Cílem této práce je nastudovat a navrhnout rozšíření matematických modelů, které modelují důležité aspekty lidské paměti a jsou vhodné pro aplikaci v kontextu adaptivních výukových systémů. Navržené modely v práci vyhodnocujeme a srovnáváme s aktuálně používanými modely …viacAbstract:
Adaptive educational systems enable students to practice different domains of educational content adaptively and make learning personalized. In this thesis, we study and design extensions of student models suitable for applications in adaptive systems while focusing on key aspects of human memory and learning. We evaluate the proposed models using data from the adaptive system for practice of geography …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 1. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/hr990/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 2. 2016
- Vedúci: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.
- Oponent: RNDr. Jan Papoušek, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / odbor:
Applied Informatics / Applied Informatics
Práce na příbuzné téma
-
Computerized Adaptive Practise of Factual Knowledge
Jan Papoušek -
ESG quality as a factor for resilience in crises. Critical analysis of the impact of ESG ratings on capital market performance of German companies in volatile markets
Jonas Simon Bloch -
State dependent working memory: Effect of sexual primes on men's working memory capacity
Oleg Czop -
Social drama, Cultural Trauma and Public Memory. The case of Madimak Massacre in Turkey
Fabio Salomoni -
Verification of Memory Safety with Predator and Symbiotic
Tomáš Jašek -
Efficient Synthesis of Finite-Memory Strategies in Patrolling Games
David Klaška -
In-memory compilation of freshly decompiled classes back into a running VM
Marián Konček -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková