Řízení interního service desku ve středních a velkých společnostech – Patrik Labant
Patrik Labant
Master's thesis
Řízení interního service desku ve středních a velkých společnostech
Manage of internal Service desk in medium and large companies
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na řízení interního Service desku ve středních a velkých společnostech. V teoretické části je nejprve definováno, co to je ICT služba a jak je řízena. Následuje charakteristika teoretického rámce ITIL, který se zabývá řízením ICT služeb. Poté je charakterizován další teoretický rámec COBIT, který se také zabývá řízením služeb, a tyto dva rámce jsou vzájemně porovnány …moreAbstract:
This thesis is focused on managing the internal Service desk in medium and large companies. In the theoretical part is firstly defined what it's ICT service and how it is managed. It is followed by a characteristics of theoretical Framework ITIL, which deals with ICT services management. Then, a further theoretical framework COBIT is characterized, which also deals with the management of services, …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 7. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/48528
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2016
- Supervisor: Jan Pour
- Reader: Bohuslav Růžička
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/48528
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Aplikovaná informatika / Informační systémy a technologie
Theses on a related topic
-
Challenges of a new approach in the management of ICT: the service management perspective in the Smart City context
Dominika Talianová -
Poskytování ICT formou služeb
Michal Hartman -
Service Desk z pohledu statistiky
Jana Kabátková -
Challenges of a new approach in the management of ICT: the service management perspective in the Smart City context
Dominika Talianová -
Implementace a řízení Service desku ve středních a velkých společnostech
Markéta Svatošová -
Poskytování ICT formou služeb
Michal Hartman -
Projekt zavádění outsourcingu ICT zákazníka z pohledu poskytovatele služeb
Jan Turyna -
Analýza různých forem zajišťování ICT služeb
Michal Šebesta