Igor Hrifanov
Bachelor's thesis
Data-driven Marketing
Data-driven Marketing
Abstract:
Cílem této práce je zlepšit porozumění technické části Big Data analytiky (BDA) a její používání v marketingovém kontextu. Konkrétně zanalyzovart technický aspekt BDA, roli BDA v marketingu, přínosy a problémy, které jsou s ní spojeny z pohledu marketingu podniku. Cíle práce byly naplněny analýzou literatury pomocí metody Systematic Literature Review (SLR) podle postupu, který publikovali Kitchenham …moreAbstract:
The purpose of this thesis is to improve understanding of the technical part of Big Data analytics (BDA) and its use in marketing context. Specifically, to examine technical aspect of BDA, its role, benefits and challenges it presents for modern marketing from a business’s perspective. Objectives is this thesis were fulfilled by conducting a literature analysis using a Systematic Literature Review …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 11. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/83341
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2021
- Supervisor: Soňa Karkošková
- Reader: Pavel Sládek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/83341
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Aplikovaná informatika
Theses on a related topic
-
Technologie pozounu
Michal Bergmann -
Dátová analytika vo filmovom priemysle
Elena Kubalíková -
Opera Houses Online: Marketing Sophisticated Art in the Age of Big Data and Social Media
Elena Khokhlova -
Vývoj aplikace pro měření přínosu marketingového oddělení v rámci Big Data platformy
Jan Adam -
Data Mining and Its Effective Utilisation in Marketing Communication
Jan Syrinek -
Internet and Non-Internet Sources for Decision Making in Choosing Hospitality and Tourism Products
Jana Nemčková -
Pop Music Fan Cultures in the Pre-Internet and Internet Era: A Diachronic Comparative Study
Tereza Novotná -
Problematika internetu věcí (Internet of things) v trestné činnosti
Štěpán Rak