Igor Hrifanov

Bachelor's thesis

Data-driven Marketing

Data-driven Marketing
Abstract:
Cílem této práce je zlepšit porozumění technické části Big Data analytiky (BDA) a její používání v marketingovém kontextu. Konkrétně zanalyzovart technický aspekt BDA, roli BDA v marketingu, přínosy a problémy, které jsou s ní spojeny z pohledu marketingu podniku. Cíle práce byly naplněny analýzou literatury pomocí metody Systematic Literature Review (SLR) podle postupu, který publikovali Kitchenham …more
Abstract:
The purpose of this thesis is to improve understanding of the technical part of Big Data analytics (BDA) and its use in marketing context. Specifically, to examine technical aspect of BDA, its role, benefits and challenges it presents for modern marketing from a business’s perspective. Objectives is this thesis were fulfilled by conducting a literature analysis using a Systematic Literature Review …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 11. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2021
  • Supervisor: Soňa Karkošková
  • Reader: Pavel Sládek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/83341