Socioekonomické přínosy Moravské galerie v Brně – Ing. Nelly Volfová
Ing. Nelly Volfová
Master's thesis
Socioekonomické přínosy Moravské galerie v Brně
Socio-economic benefits of the Moravian Gallery in Brno
Abstract:
Předmětem diplomové práce „Socioekonomické přínosy Moravské galerie v Brně“ je určení těchto přínosů na úrovni obecní, krajské a národní. V úvodní části práce se věnuji současnému vnímání kulturního odvětví v Evropě, roli a hodnotě muzejních institucí a specifikům českého prostředí. Ve druhé kapitole mapuji aktuálně využívané metody vhodné pro měření přínosů ve zvolené oblasti. Následně představuji …moreAbstract:
The goal of the submitted thesis: “Socio-economic benefits of the Moravian Gallery in Brno” is to determine the benefits on city, regional and national levels. In the beginning, I devote my effort to reveal perception of culture in Europe, role and importance of museums and specificity of Czech cultural space. Actual methods suitable for the benefits estimation are summarized in the second chapter …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/c6gss/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Mgr. Jana Soukopová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economic Policy and Administration / Public Economics and Administration
Theses on a related topic
-
Evaluation of the Reliability of the Company and Suggestion of the Optimal Way of Financing justification in the companyGazprom in Comparison with Chevron Corporation
Ellina Filimontseva -
Vznik a rozvoj sbírky Moderního umění Moravské galerie v Brně v 2. polovině 20. století
Alena Procházková -
Návrh stálé expozice současného českého designu v Uměleckoprůmyslovém muzeu Moravské galerie v Brně
Denisa Solaříková -
Umění nových médií v galerii. Případová studie zaměřená na Moravskou galerii v Brně od roku 1990 do současnosti
Kristýna Suchánková -
Role knihoven v době komunistické totality 1948-1989: případová studie knihovny Moravské galerie v Brně
Hynek Mayer -
Vývoj digitalizace sbírkových fondů na příkladu Moravské galerie v Brně
Michaela Kabrdová -
Principy obsahu komunikace Moravské galerie s veřejností v období od 80. let 20. století do současnosti
Libuše Pečenková -
Proč generace Millennials nechodí do galerií? Aktuální podoby marketingových strategií ve světových galeriích s případovou studií Moravské galerie v Brně
Kristýna Schwarzová