Anna ČERVENÁ

Bachelor's thesis

Ženy ve skotské literatuře - ženské postavy a jejich novodobá identita

Women in Scottish Writing - Female Characters and Modern Female Identity
Abstract:
This bachelor thesis discusses the position of Scottish women, as seen from the perspective of  Scottish woman writers as well as that of the female characters who all have to deal with the consequences of the marginal position they occupy in the society. Scotland represents a region, which, as a matter of historical and political developments, has suffered from the feeling of inadequacy in an uneven …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá zabývá pozicí Skotských žen zkoumané z perspektivy Skotských spisovatelek a také pohledem hrdinek Skotského románu. Jejich pozice je specifická historicko-politickým vývojem Skotska určeném marginálním postavením v rámci unie se sousední Anglií. Navíc se hrdinky skotského románu musejí vypořádat také s následky falogocentrické tradice, která se projevuje ve společenských …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 8. 2014
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: M.a. Colin Steele Clark

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ČERVENÁ, Anna. Ženy ve skotské literatuře - ženské postavy a jejich novodobá identita. Ústí nad Labem, 2014. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Education / Anglický jazyk a literatura (jednooborové)

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.