Zvukové pojetí divadla ve filmu v Hamletovi Franca Zeffirelliho – Jitka Badhan Nebeská
Jitka Badhan Nebeská
Bakalářská práce
Zvukové pojetí divadla ve filmu v Hamletovi Franca Zeffirelliho
Sound Design of Franco Zeffirelli's Stage-to-Film Adaptation of Hamlet
Anotace:
Franco Zeffirelli (nar. 1923) proslul jako režisér oper a zdařilých filmových adaptací her Williama Shakespeara, jimiž jsou konkrétně Zkrocení zlé ženy (1967), Romeo a Julie (1968) a Hamlet (1990). Základ textu tvoří podrobná analýza posledního jmenovaného filmu, a to z hlediska jeho filmové struktury a sound designu. Další část se věnuje jednotlivým zvukovým prvkům divadelně-filmového prolínání (práce …víceAbstract:
Franco Zeffirelli (born in 1923) is a renowned director of operas and successful stage-to-film adaptations of William Shakespeare's plays - namely Taming of the Shrew (1967), Romeo and Juliet (1968) and Hamlet (1990). Detailed analysis of the last mentioned film - from the point of view of its film structure and sound design - constitutes the base part of the text. The next one devotes to particular …víceKlíčová slova
filmová teorieKlíčová slova
zvuková tvorbaKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
analýza zvukuKlíčová slova
filmoví režiséřiObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 9. 2013
- Vedoucí: Jakub KUDLÁČ
- Oponent: Jan ČENĚK
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 17. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Zvuková tvorba
Práce na příbuzné téma
-
Eticismus Beryse Gauta a analýzy vybraných děl sovětské kinematografie
Ivo Antonov -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině (strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině(strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion film
Anežka Horová -
1. Teoretická část: Pozorovatelský realismus v díle Cristiana Mungia - analýza filmového stylu. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie.
Jan Kolář -
Útěky do dokumentu - útěky do fikce. Filmoví režiséři "obojživelníci" a otázky reprezentace reality
Jakub FILIPOV -
Atentát na Reinharda Heydricha aneb Historická událost jako filmová situace
Adam Kratochvíl -
Filmová a seriálová zpracování románu Mistr a Markétka Michaila Bulgakova
Marie Stará